keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Saunoja

Meillä on tiistaisin saunavuoro ja nyt parina viimekertana olen jopa ehtinyt töistä sinne. Tosin olen sännännyt sinne suoraan bussilta niin että isä ja tytär ovat menneet jo edeltä ja ottaneet minunkin kamppeet mukaan. Manna rakastaa saunomista. Kun hänelle mainitsee että kohta mennään, hän singahtaa pyyhekaapille, hakee sieltä kolme pyllynalusta ja pyytää saunakassin ("aukku, aukku!") Seuraavaksi hän osoittaa pesuhuoneen naulassa roikkuvaa pupuviittaansa.

Löylyn heitto on kiva juttu ja sitä tehostetaan "tssssssss" -äänellä. Punaposkisen saunojan touhuja on hauska seurata kun hän keksii kuupalla, löylykauhalla, ämpärillä ja vadilla vaikka mitä tekemistä. Suihkussa on vähintään yhtä hauskaa kun Manna tutkii kaikki pesuainepullot läpi, lotraa vedellä ja nauraa siinä sivussa alastomalle itselleen ja vanhemmilleen ("piimpaa, piimpaa, heheeeee!")

Sauna on yksi asia, josta luopuminen oli vaikeinta nykyiseen asuntoon muuttaessamme. Toinen oli oma piha, ulkovarasto ja ovi suoraan ulos.

"Saunassa minä eläisin ja saunassa minä söisin,
saunassa minä piehtaroisin päivisin ja öisin."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti